Το YouTube βλάπτει τις πωλήσεις των μουσικών άλμπουμ

Σύμφωνα με έρευνα δύο πανεπιστημίων στις ΗΠΑ το YouTube κοστίζει περίπου $40 εκατομμύρια τον χρόνο στις πωλήσεις μουσικής.

 Οι ερευνητές εξέτασαν το περιβόητο YouTube blackout του 2009 όταν η Warner Music «κατέβαζε» οποιοδήποτε βίντεο περιείχε αδειοδοτημένο υλικό από τον κατάλογό της.

 Η έρευνα έδειξε, λοιπόν, ότι οι Top καλλιτέχνες πούλησαν πολλά περισσότερα άλμπουμ εκείνη την περίοδο του blackout αποδεικνύοντας ότι η απομάκρυνση περιεχομένου από το YouTube είχε ως φυσικό επακόλουθο την αύξηση των πωλήσεων μουσικών CD περίπου της τάξης των 10.000 κομματιών την βδομάδα για τα δημοφιλέστερα άλμπουμ.

 To συμπέρασμα είναι ότι το YouTube δεν αποτελεί πάντα το προωθητικό εργαλείο που πολλοί ευελπιστούν, τουλάχιστον όχι για τους δημοφιλείς καλλιτέχνες. Μάλιστα, οι ερευνητές εκτιμούν ότι για τα top albums το συνολικό ποσό της χασούρας εξαιτίας του YouTube ανέρχεται περίπου στο $1 εκατομμύριο τον χρόνο.

 Ωστόσο, πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι οι δισκογραφικές εταιρείες έχουν κάποιο έσοδο από το YouTube εξαιτίας της ύπαρξης διαφημίσεων. Οι ερευνητές σημειώνουν ότι για παράδειγμα οι άνθρωποι που ακούνε τραγούδια στο YouTube φαίνεται στην πλειοψηφία τους να γνωρίζουν από πριν την ύπαρξη των τραγουδιών/άλμπουμ και να μην τα αγοράζουν εν μέρει επειδή υπάρχει το YouTube. Το σίγουρο είναι ότι η στροφή των ανθρώπων στην αγοραστική τους συνήθεια δεν έχει να κάνει μόνο με την πειρατεία.

 tro-ma-ktiko