Τα μυστικά των οργανωτικών ανθρώπων!
Οι στατιστικές δείχνουν πως όσο περισσότερο οργανωμένος είναι κάποιος στη δουλειά και τη ζωή του, τόσο περισσότερο αποδοτικός είναι, καθώς η καλή οργάνωση οδηγεί στον καλύτερο έλεγχο των πραγμάτων και αφήνει περισσότερο χρόνο και χώρο στην ουσιαστική δουλειά...
Αναλογιστείτε μονάχα, πόσο χρόνο χάνετε κάθε φορά ψάχνοντας τα κλειδιά του αυτοκινήτου ή το συρραπτικό και πόσα λιγότερα νεύρα θα είχατε, αν για όλα υπήρχε μια συγκεκριμένη θέση στο γραφείο και το σπίτι. Το καλό είναι ότι η οργανωτικότητα δεν είναι έμφυτο ταλέντο, αλλά ακόμα μια επίκτητη ικανότητα.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της huffingtonpost.com, η οργανωτικότητα και ο τρόπος που αυτή εκφράζεται, ποικίλει σε κάθε άτομο, αν και η πλειονότητα των οργανωτικών ατόμων, παρουσιάζει κοινά στοιχεία, όπως είναι τα ακόλουθα 14.
Έχουν στόχο
Όσοι αγαπούν την οργάνωση δεν το κάνουν επειδή απλά τους αρέσουν οι ταμπέλες σε όλα τα βαζάκια της κουζίνας, αλλά επειδή έχουν ένα στόχο να εκπληρώνουν, ο οποίος είναι είτε η διευκόλυνση των καλεσμένων τους, είτε επειδή δεν θέλουν να χάνουν χρόνο μυρίζοντας όλα τα μπαχαρικά μέχρι να βρουν αυτό που θέλουν. Ο στόχος υπάρχει πάντα και με βάση αυτόν κινούνται αναλόγως.
Είναι αισιόδοξοι
Όσοι έχουν το πλεονέκτημα της οργάνωσης, έχουν και την τάση να είναι περισσότερο αισιόδοξοι και θετικοί για τις εξελίξεις, καθώς νιώθουν πιο έντονα, από τους ανοργάνωτους, τον έλεγχο πάνω στη δουλειά και τις αρμοδιότητές τους. Μπορεί να μην είναι γρήγοροι ή θεαματικοί στη δουλειά τους, αλλά η μεθοδικότητά τους είναι η βάση της σιγουριάς τους.
Είναι ευσυνείδητοι
Όσοι έχουν πρόγραμμα και οργάνωση στη δουλειά τους, είναι συνήθως τα άτομα που τα χαρακτηρίζει η ευσυνειδησία και ο επαγγελματισμός. Είναι περισσότερο αποδοτικοί, επικεντρωμένοι στο στόχο τους, πειθαρχημένοι, με σαφή προτίμηση στις οργανωμένες κινήσεις και όχι στις αυθόρμητες τακτικές.
Δεν είναι πάντα ανοιχτοί σε νέες ιδέες
Η τακτικότητα και η οριοθέτηση στο χώρο εργασίας οδηγεί μεν σε παραγωγικότερες συμπεριφορές, αλλά έχει και ένα αρνητικό. Το οργανωμένο περιβάλλον έχει την τάση να στερεί από το άτομο την έμπνευση για δημιουργικότητα και φαντασία στη δουλειά, που είναι απαραίτητη για την παραγωγή νέων ιδεών. Χωρίς να καταλήγουμε σε χαοτικές συνθήκες εργασίας, αυτό που μας ενδαφέρει είναι ένα ενδιάμεσο στάδιο δημιουργίας και καλής απόδοσης.
Είναι εκείνοι που παίρνουν τις αποφάσεις
Τα άτομα με στόχους και την οργάνωση για να τους πετύχουν, έχουν ακόμα το θάρρος και την υπευθυνότητα να λάβουν αποφάσεις που θα βοηθήσουν τη ροή των εργασιών, χωρίς να χάνουν χρόνο αναλύοντας την κάθε λεπτομέρεια, καθυστερώντας την τελική εκπλήρωση του στόχου. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως οι αποφάσεις είναι βιαστικές και επιπόλαιες, λαμβάνονται με στόχο το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Δεν είναι τελειομανείς
Όσοι μοιάζουν να εστιάζουν στη λεπτομέρεια και την τελειομανία δεν είναι ούτε αποδοτικοί, ούτε και ιδιαίτερα οργανωτικοί στη δουλειά τους. Εν αντιθέσει, τα άτομα της οργάνωσης, αποδέχονται και συμβιβάζονται με κάτι όταν είναι αρκετά καλό, χωρίς να επιμένουν στο τέλειο, που ίσως και να μην έρθει ποτέ.
Καταγράφουν και κατηγοριοποιούν τα πάντα
Είτε πρόκειται για συμβάντα, είτε για ιδέες, είτε για προτάσεις άλλων, ο οργανωτικός θα καταγράψει και θα διαμορφώσει σχετική λίστα με προτεραιότητες. Αν πρόκειται για ένα συμβάν θα βρει τη θέση του στο ημερολόγιο και αν πρόκειται για αντικείμενο θα βρεί το κατάλληλο χώρο αποθήκευσης. Το κάθετι έχει τη θέση του και μόνο έτσι θα αποδώσει και τα μέγιστα.
Συμβουλεύονται συχνά τις λίστες τους
Χρειάζεται κόπος να καταγραφούν όλες οι υποχρεώσεις και ευθύνες που αναλαμβάνει κάποιος, γι’ αυτό και όσοι καταβάλλουν αυτόν τον κόπο, βασίζονται αρκετά σε αυτές τις λίστες. Η τακτική καταγραφή των υποχρεώσεων, βοηθάει στην ελάφρυνση από το άγχος για την εκπλήρωση τους, αρκεί να μην δημιουργηθεί νέο στρες από το μέγεθος της λίστας. Η λίστα πρέπει να είναι ρεαλιστική και πραγματοποιήσιμη, για να εκπληρώσει εν τέλει το σκοπό της.
Δεν χάνουν χρόνο
Όταν κάτι μπορεί να γίνει τώρα, δεν θα γίνει αργότερα (όπως θα απαντούσε ένα τεμπέλης), αλλά ... τώρα. Η αναβολή δεν είναι στη νοοτροπία του οργανωτικού ατόμου καθώς προτιμάει να σβήνει πράγματα από τη λίστα του, παρά να τη γεμίζει με υποχρεώσεις τις οποίες μπορεί να εκπληρώσει την ίδια στιγμή που δημιουργούνται.
Κάνουν πρόγραμμα
Οι οργανωτικοί άνθρωποι προτιμούν και φροντίζουν γενικά να είναι προετοιμασμένοι για ό,τι κάνουν. Έχουν πλήρη γνώση των χρονικών τους περιθωρίων και οργανώνουν τη δουλειά έτσι ώστε να μην συσσωρεύεται την τελευταία στιγμή, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι την διεκπεραιώνουν βιαστικά, μήνες πριν την προθεσμία.
Δεν διστάζουν να ζητούν βοήθεια
Όπως είπαμε και στην αρχή, ένα χαρακτηριστικό του οργανωτικού ατόμου είναι η στοχοθέτηση και προς αυτή την κατεύθυνση λειτουργεί. Έχει επίγνωση των δυνατών του σημείων και των μειονεκτημάτων του και με βασικό στόχο την εκπλήρωση της δουλειάς, δεν διστάζει να ζητά βοήθεια από τρίτους, σε τομείς που θα τα καταφέρουν καλύτερα από τον ίδιο.
Για τον οργανωτικό, ο χρόνος είναι πολύτιμος και σίγουρα πολυτιμότερος από τον εγωισμό του να τα κάνει όλα μόνος του. Η κατανομή των εργασιών, τον φέρνει πιο κοντά στους στόχους κερδίζοντας περισσότερο χρόνο, σε όλους.
Ασχολούνται με ένα πράγμα τη φορά
Όσοι ισχυρίζονται ότι μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα, μπορεί να έχουν δίκιο, αλλά είναι βέβαιο πως δεν τα κάνουν το ίδιο καλά, αν ασχολούνταν με το καθένα ξεχωριστά. Οι οργανωτικοί άνθρωποι, δεν έχουν τη φιλοδοξία και την ανυπομονησία να κάνουν πολλά πράγματα μαζί. Επικεντρώνονται σε ένα, δίνουν όλη τους την προσοχή και συγκέντρωση σε αυτό και είναι -εν τέλει- πολύ περισσότερο αποδοτικοί από τους υποτιθέμενους πολυπράγμονες.
Γνωρίζουν καλά πότε να κάνουν τι
Η διαχείριση του χρόνου δεν είναι το σημαντικότερο ατού ενός οργανωτικού ατόμου. Αυτό που δίνει το μεγαλύτερο προβάδισμα είναι η γνώση του πότε να κάνει τι, μέσα στην ημέρα. Γνωρίζει πότε έχει καθαρό μυαλό για να ασχοληθεί με τα λογιστικά και γνωρίζει πότε έχει χαλαρώσει η διάθεσή του για να ασχοληθεί με τη διακόσμηση του σπιτιού. Η σωστή διαχείριση της ενέργειας μέσα στην ημέρα, είναι σημαντικό πλεονέκτημα για την καλύτερη εκπλήρωση των στόχων και υποχρεώσεων.
Ξέρουν να αποσυμφορούνται
Με τον ίδιο τρόπο που διαχειρίζονται το χρόνο και την ενέργειά τους, με τον ίδιο τρόπο διαχειρίζονται και το άγχος τους, μη επιτρέποντας σε αυτό να τους καταβάλει και καθυστερήσει στη δουλειά τους. Είτε είναι μια βόλτα στο πάρκο, είτε μερικές ασκήσεις γιόγκα, είτε η επισκέψη σε ένα ειδικό, βρίσκουν τρόπο να αντιμετωπίζουν το στρες που υπό άλλες συνθήκες, καθυστερεί τη δουλειά και είναι αντιπαραγωγικό.
entertv
Αναλογιστείτε μονάχα, πόσο χρόνο χάνετε κάθε φορά ψάχνοντας τα κλειδιά του αυτοκινήτου ή το συρραπτικό και πόσα λιγότερα νεύρα θα είχατε, αν για όλα υπήρχε μια συγκεκριμένη θέση στο γραφείο και το σπίτι. Το καλό είναι ότι η οργανωτικότητα δεν είναι έμφυτο ταλέντο, αλλά ακόμα μια επίκτητη ικανότητα.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της huffingtonpost.com, η οργανωτικότητα και ο τρόπος που αυτή εκφράζεται, ποικίλει σε κάθε άτομο, αν και η πλειονότητα των οργανωτικών ατόμων, παρουσιάζει κοινά στοιχεία, όπως είναι τα ακόλουθα 14.
Έχουν στόχο
Όσοι αγαπούν την οργάνωση δεν το κάνουν επειδή απλά τους αρέσουν οι ταμπέλες σε όλα τα βαζάκια της κουζίνας, αλλά επειδή έχουν ένα στόχο να εκπληρώνουν, ο οποίος είναι είτε η διευκόλυνση των καλεσμένων τους, είτε επειδή δεν θέλουν να χάνουν χρόνο μυρίζοντας όλα τα μπαχαρικά μέχρι να βρουν αυτό που θέλουν. Ο στόχος υπάρχει πάντα και με βάση αυτόν κινούνται αναλόγως.
Είναι αισιόδοξοι
Όσοι έχουν το πλεονέκτημα της οργάνωσης, έχουν και την τάση να είναι περισσότερο αισιόδοξοι και θετικοί για τις εξελίξεις, καθώς νιώθουν πιο έντονα, από τους ανοργάνωτους, τον έλεγχο πάνω στη δουλειά και τις αρμοδιότητές τους. Μπορεί να μην είναι γρήγοροι ή θεαματικοί στη δουλειά τους, αλλά η μεθοδικότητά τους είναι η βάση της σιγουριάς τους.
Είναι ευσυνείδητοι
Όσοι έχουν πρόγραμμα και οργάνωση στη δουλειά τους, είναι συνήθως τα άτομα που τα χαρακτηρίζει η ευσυνειδησία και ο επαγγελματισμός. Είναι περισσότερο αποδοτικοί, επικεντρωμένοι στο στόχο τους, πειθαρχημένοι, με σαφή προτίμηση στις οργανωμένες κινήσεις και όχι στις αυθόρμητες τακτικές.
Δεν είναι πάντα ανοιχτοί σε νέες ιδέες
Η τακτικότητα και η οριοθέτηση στο χώρο εργασίας οδηγεί μεν σε παραγωγικότερες συμπεριφορές, αλλά έχει και ένα αρνητικό. Το οργανωμένο περιβάλλον έχει την τάση να στερεί από το άτομο την έμπνευση για δημιουργικότητα και φαντασία στη δουλειά, που είναι απαραίτητη για την παραγωγή νέων ιδεών. Χωρίς να καταλήγουμε σε χαοτικές συνθήκες εργασίας, αυτό που μας ενδαφέρει είναι ένα ενδιάμεσο στάδιο δημιουργίας και καλής απόδοσης.
Είναι εκείνοι που παίρνουν τις αποφάσεις
Τα άτομα με στόχους και την οργάνωση για να τους πετύχουν, έχουν ακόμα το θάρρος και την υπευθυνότητα να λάβουν αποφάσεις που θα βοηθήσουν τη ροή των εργασιών, χωρίς να χάνουν χρόνο αναλύοντας την κάθε λεπτομέρεια, καθυστερώντας την τελική εκπλήρωση του στόχου. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως οι αποφάσεις είναι βιαστικές και επιπόλαιες, λαμβάνονται με στόχο το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Δεν είναι τελειομανείς
Όσοι μοιάζουν να εστιάζουν στη λεπτομέρεια και την τελειομανία δεν είναι ούτε αποδοτικοί, ούτε και ιδιαίτερα οργανωτικοί στη δουλειά τους. Εν αντιθέσει, τα άτομα της οργάνωσης, αποδέχονται και συμβιβάζονται με κάτι όταν είναι αρκετά καλό, χωρίς να επιμένουν στο τέλειο, που ίσως και να μην έρθει ποτέ.
Καταγράφουν και κατηγοριοποιούν τα πάντα
Είτε πρόκειται για συμβάντα, είτε για ιδέες, είτε για προτάσεις άλλων, ο οργανωτικός θα καταγράψει και θα διαμορφώσει σχετική λίστα με προτεραιότητες. Αν πρόκειται για ένα συμβάν θα βρει τη θέση του στο ημερολόγιο και αν πρόκειται για αντικείμενο θα βρεί το κατάλληλο χώρο αποθήκευσης. Το κάθετι έχει τη θέση του και μόνο έτσι θα αποδώσει και τα μέγιστα.
Συμβουλεύονται συχνά τις λίστες τους
Χρειάζεται κόπος να καταγραφούν όλες οι υποχρεώσεις και ευθύνες που αναλαμβάνει κάποιος, γι’ αυτό και όσοι καταβάλλουν αυτόν τον κόπο, βασίζονται αρκετά σε αυτές τις λίστες. Η τακτική καταγραφή των υποχρεώσεων, βοηθάει στην ελάφρυνση από το άγχος για την εκπλήρωση τους, αρκεί να μην δημιουργηθεί νέο στρες από το μέγεθος της λίστας. Η λίστα πρέπει να είναι ρεαλιστική και πραγματοποιήσιμη, για να εκπληρώσει εν τέλει το σκοπό της.
Δεν χάνουν χρόνο
Όταν κάτι μπορεί να γίνει τώρα, δεν θα γίνει αργότερα (όπως θα απαντούσε ένα τεμπέλης), αλλά ... τώρα. Η αναβολή δεν είναι στη νοοτροπία του οργανωτικού ατόμου καθώς προτιμάει να σβήνει πράγματα από τη λίστα του, παρά να τη γεμίζει με υποχρεώσεις τις οποίες μπορεί να εκπληρώσει την ίδια στιγμή που δημιουργούνται.
Κάνουν πρόγραμμα
Οι οργανωτικοί άνθρωποι προτιμούν και φροντίζουν γενικά να είναι προετοιμασμένοι για ό,τι κάνουν. Έχουν πλήρη γνώση των χρονικών τους περιθωρίων και οργανώνουν τη δουλειά έτσι ώστε να μην συσσωρεύεται την τελευταία στιγμή, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι την διεκπεραιώνουν βιαστικά, μήνες πριν την προθεσμία.
Δεν διστάζουν να ζητούν βοήθεια
Όπως είπαμε και στην αρχή, ένα χαρακτηριστικό του οργανωτικού ατόμου είναι η στοχοθέτηση και προς αυτή την κατεύθυνση λειτουργεί. Έχει επίγνωση των δυνατών του σημείων και των μειονεκτημάτων του και με βασικό στόχο την εκπλήρωση της δουλειάς, δεν διστάζει να ζητά βοήθεια από τρίτους, σε τομείς που θα τα καταφέρουν καλύτερα από τον ίδιο.
Για τον οργανωτικό, ο χρόνος είναι πολύτιμος και σίγουρα πολυτιμότερος από τον εγωισμό του να τα κάνει όλα μόνος του. Η κατανομή των εργασιών, τον φέρνει πιο κοντά στους στόχους κερδίζοντας περισσότερο χρόνο, σε όλους.
Ασχολούνται με ένα πράγμα τη φορά
Όσοι ισχυρίζονται ότι μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα, μπορεί να έχουν δίκιο, αλλά είναι βέβαιο πως δεν τα κάνουν το ίδιο καλά, αν ασχολούνταν με το καθένα ξεχωριστά. Οι οργανωτικοί άνθρωποι, δεν έχουν τη φιλοδοξία και την ανυπομονησία να κάνουν πολλά πράγματα μαζί. Επικεντρώνονται σε ένα, δίνουν όλη τους την προσοχή και συγκέντρωση σε αυτό και είναι -εν τέλει- πολύ περισσότερο αποδοτικοί από τους υποτιθέμενους πολυπράγμονες.
Γνωρίζουν καλά πότε να κάνουν τι
Η διαχείριση του χρόνου δεν είναι το σημαντικότερο ατού ενός οργανωτικού ατόμου. Αυτό που δίνει το μεγαλύτερο προβάδισμα είναι η γνώση του πότε να κάνει τι, μέσα στην ημέρα. Γνωρίζει πότε έχει καθαρό μυαλό για να ασχοληθεί με τα λογιστικά και γνωρίζει πότε έχει χαλαρώσει η διάθεσή του για να ασχοληθεί με τη διακόσμηση του σπιτιού. Η σωστή διαχείριση της ενέργειας μέσα στην ημέρα, είναι σημαντικό πλεονέκτημα για την καλύτερη εκπλήρωση των στόχων και υποχρεώσεων.
Ξέρουν να αποσυμφορούνται
Με τον ίδιο τρόπο που διαχειρίζονται το χρόνο και την ενέργειά τους, με τον ίδιο τρόπο διαχειρίζονται και το άγχος τους, μη επιτρέποντας σε αυτό να τους καταβάλει και καθυστερήσει στη δουλειά τους. Είτε είναι μια βόλτα στο πάρκο, είτε μερικές ασκήσεις γιόγκα, είτε η επισκέψη σε ένα ειδικό, βρίσκουν τρόπο να αντιμετωπίζουν το στρες που υπό άλλες συνθήκες, καθυστερεί τη δουλειά και είναι αντιπαραγωγικό.
entertv